
سیستم اطلاعات بیمارستان HIS یک راهکار مناسب برای بهبود عملیات
نوسازی خدمات مراکز درمانی شامل پیاده سازی فناوری های پیشرفته مانند پرونده های الکترونیک سلامت و سیستم های یکپارچه مراقبت های درمانی است. از آنجایی که بیمارستان ها به دنبال ترکیب این مکانیسم های خودکار در سیستم خود هستند، یک سیستم اطلاعاتی در بیمارستان ها می تواند این کار را به طور جامع انجام دهد. جدا از کیفیت بالاتر مراقبت، برنامه های کاربردی سیستم اطلاعات بیمارستان می توانند عملیات فرآیند های مدیریتی را خودکار کرده و کاغذ بازی های خسته کننده در پردازش پرونده بیمار را کاهش دهند. سیستم HIS بیمارستان برای کاهش زمان، هزینه، خطا، بهبود کارایی، امنیت و دسترسی به مدیریت داده ها طراحی شده است.
یک سیستم اطلاعات بیمارستانی HIS یکپارچه، اطلاعات مراقبت های درمانی و سیستم مدیریت بیمارستان را جمع آوری و از این اطلاعات برای کمک به ارائه دهندگان مراقبت های درمانی جهت ارائه مراقبت های مؤثر و برتر استفاده می کند. اجرای یک سامانه HIS قوی میتواند عملیات را در چندین بخش مانند بالینی، مالی، کار درمانی، آزمایشگاه، داروسازی، آسیبشناسی و غیره در بیمارستان ساده کند.
چرا به سیستم اطلاعات بیمارستان HIS نیاز داریم؟
از آنجایی که مراکز درمانی الگوی خود را به سمت مراقبت بیمار محور تغییر میدهند، باید کیفیت ارائه مراقبت را با هزینه های مناسب متعادل کنند و همزمان عملکرد نیروی کار و امور مالی را در نظر بگیرند. هر بیمارستان دارای یک مدل تجاری منحصر به فرد است و برای موثر نگه داشتن همه این ابعاد، یک سیستم اطلاعات بیمارستان HIS سفارشی در بیمارستان ها بسیار ضروری است. یک سیستم اطلاعات بیمارستانی قوی می تواند بینش عملی را در مورد حجم عظیم داده های جمع آوری شده در بیمارستان ارائه دهد.
همچنین از طریق قابلیتهای پیشرفته سیستم تجزیه و تحلیل دادههای بالینی، بیمارستان میتواند آزمایشهای پزشکی، تشخیصها، گزارشهای آزمایشگاهی، داروهای تجویز شده و بسیاری از نقاط داده را روی یک داشبورد هوش تجاری تجزیه و تحلیل کند. یک سامانه HIS اختصاصی می تواند به پزشکان در تصمیم گیری سریع و آگاهانه در مورد مراقبت از بیمار کمک کند. هر بیمارستانی باید در هنگام انتخاب یک سیستم HIS در اتوماسیون بیمارستانی به دنبال شناسایی نیازهای خاص خود و درک روندهای مختلف باشد. انتخاب دقیق راه حل های مراقبت های درمانی سفارشی، نتایج مثبتی را برای بهبود کیفیت مراقبت های درمانی ارائه شده در بیمارستان ممکن می سازد. در ادامه مزایای سیستم HIS بیمارستان ذکر شده است:
- قابلیت های بازیابی داده ها
- افزایش امنیت داده ها
- دید عملیاتی بهبود یافته
- گزارش دهی دقیق
- کنترل کیفیت بالاتر
- مدیریت بهتر بیمار
- دسترسی آسان به داده های مراقبت های درمانی
- کاهش هزینه های کلی
ویژگی های اساسی سیستم اطلاعات بیمارستان HIS

ویژگی های اساسی سیستم اطلاعات بیمارستان HIS
1. مدیریت نوبت دهی
برنامهریزی آنلاین به خودکارسازی نوبت دهی، پیگیری ها و هر مورد دیگری برای هر بیمار کمک میکند. سیستم اطلاعات بیمارستانی میتواند ماژول زمانبندی نوبت دهی آنلاین را برای کمک به بیمارستانها در مدیریت نوبت دهی، لغو انبوه، زمانبندی مجدد نوبت ها و مدیریت تاریخچه زمانبندی برنامهریزی کنند. بیماران میتوانند به راحتی نوبت های فیزیکی یا از راه دور خود را رزرو کنند و همچنین پزشکان سابقه سلامت کامل بیمار را قبل از ویزیت از طریق راهحلهای ارائهدهنده مراقبتهای درمانی دریافتکنند. این عمل تأثیر مستقیمی بر کاهش زمان انتظار بیمار، افزایش مشارکت بیمار، رضایت بیماران و کارکنان دارد.
2. مدیریت صورتحساب
اتوماسیون صورتحساب، یک فرآیند ضروری برای افزایش سودآوری سیستم مدیریت بیمارستان است. سیستم HIS بیمارستان میتواند یک ماژول صورتحساب پیشرفته را در برنامههای کاربردی خود جهت ارائه یک فرآیند صورتحساب کارآمد و بدون خطا ارائه دهد. این فناوری به منظور جذب هر خدمت قابل پرداختی که برای بیمار انجام می شود، بدون از دست دادن داده ها و تضمین عدم از دست دادن درآمد طراحی شده است. ماژول صورتحساب را می توان برای تطبیق سناریوهای مختلف صورتحساب بر اساس قوانین هر بیمارستان سفارشی کرد. ثبت خودکار هزینه های پزشکی مربوط به خدمات مختلف از جمله هزینه بستری، آزمایشات ، دارو، حق الزحمه مشاور، غذا، نوشیدنی و غیره توسط ماژول صورتحساب در سیستم مدیریت بیمارستان قابل رسیدگی است و اطمینان حاصل می شود که تمام هزینه ها ثبت شده است
3. نسخه الکترونیک
بر اساس نیازهای فردی بیمارستان، سیستم اطلاعات بیمارستان HIS می تواند معماری های سفارشی شده ای را ارائه دهد که یکی از این موارد، ارتباطات ایمن نسخه های الکترونیکی بین بیماران و داروخانه ها جهت یکپارچگی جامع و جریان دقیق فرآیند می باشد. این روش نسخهنویسی الکترونیکی، کل جریان فرآیند سیستم نسخهنویسی را تقویت میکند و رضایت بیمار را به دلیل توزیع و صدور صورتحساب بدون خطا از طریق تبادل امن اطلاعات الکترونیکی افزایش میدهد. تمام داده های مربوط به بیمار در سیستم HIS را می توان به طور ایمن از طریق انطباق با قوانین بیمه محافظت کرد.
4. مدیریت اطلاعات داروخانه
سیستم اطلاعات بیمارستان HIS میتواند ماژولهای مدیریت اسناد را برای مستندسازی و مدیریت پرونده الکترونیک سلامت (EHR) و پرونده الکترونیک پزشکی (EMR) هر بیمار ارائه دهد که شامل یادداشت های پزشک، اسناد پشتیبانی، اسکن مدارک، جمعیت شناختی، رادیولوژی و صورتحساب است. علاوه بر این، سیستم مدیریت دادههای داروخانه در جهت ترکیب الزامات قانونی، بهروزرسانیها و اصلاحات مربوط به صورتحساب کار میکند. سیستم های اطلاعات بیمارستان میتوانند سیستم اطلاعات داروخانه را از طریق ادغام با اتوماسیون مراکز درمانی برای ایجاد بستههای دارویی سفارشی برای هر بیمار، با توجه به نیازهای فردی آنها ایجاد کنند.
5. مدیریت اطلاعات آزمایشگاه
سیستم اطلاعات آزمایشگاه (LIS) یک ماژول حیاتی برای نرم افزار سیستم اطلاعات بیمارستان است. راهحلهای انفورماتیک بالینی را میتوان برای مدیریت آزمایشگاه به کار برد که میتواند به ثبت گزارشهای آزمایشگاهی، آپلود گزارشها، ذخیره نتایج و مدیریت بانک خون بیمارستان کمک کند. این فناوریها را میتوان در سیستم اطلاعات بالینی ادغام کرد تا فرآیند گردش کار را برای هر بیماری که در بیمارستان پذیرش می شود ساده کند. هنگامی که پزشک لیست خاصی از آزمایشات را تجویز می کند، نسخه در سیستم HIS بیمارستان به روز شده و مستقیماً توسط آزمایشگاه دریافت می شود که این رابطه به کاهش خطاهای ناشی از کارکنان کمک می کند. از آنجایی که تمام داده ها وارد سیستم اطلاعات بالینی می شود، می توان گزارش های پزشکی گذشته بیماران را در هر زمان بازیابی و بررسی کرد.
6. مدیریت بیمار
سیستم اطلاعات بیمار جزء اصلی سیستم اطلاعات بیمارستان است. مدیریت سلامت جمعیت را می توان برای مطابقت با نیازهای منحصر به فرد بیمارستان ها جهت کمک به آنها در مدیریت پذیرش بیمار، داده های جمعیتی و به روز نگه داشتن داده های بیمار و در عین حال جلوگیری از تکرار اطلاعات به کار برد.
رزرو آنلاین میتواند برای بیماران مفید باشد، کارکنان میتوانند جزئیات خود را ثبت کنند و پزشکان بیمارستان میتوانند گزارشهای خود را با یک پلتفرم واحد و یکپارچه مشاهده کنند.
7. مدیریت بستری
سیستم اطلاعات بیمارستان HIS را میتوان برای ارائه یک ماژول مدیریت بستری برای بیمارستانها جهت کمک به کارکنان بخش در مدیریت ترافیک بیماران و تخصیص تخت به آنها در بیمارستان ایجاد کرد. مدیریت بستری برای افزایش کارایی کارکنان از طریق اتوماسیون با صرفه جویی در زمان در ارتباط است. این سیستم میتواند فعالیت های اداری روزانه را خودکار و دسترسی فوری به سایر سیستم های اطلاعاتی در بیمارستان ارائه دهد که منجر به مراقبت بهتر از بیمار میشود و اطلاعات جامعی را در مورد تعداد پذیرش بیماران، مدیریت بخش، در دسترس بودن تعدا تخت های خالی، تخمین، پذیرش برنامه ریزی شده و اورژانسی ارائه می دهد. مدیریت بستری همچنین با نیازهای پیشرفته مدیریت بخش، مانند جابجایی از یک بخش به بخش دیگر، در دسترس بودن تخت، جراحی، تجویز دارو، برگه شارژ، یادداشت های پرستاری و غیره در ارتباط است.
در آخر
با پیشرفت تکنولوژی، بیمارستانها برای خودکارسازی و سادهسازی فرآیندهای خود به یک سیستم اطلاعات بیمارستانی جهت بهبود گردش کار، بهبود تصمیم های بالینی و افزایش امنیت دادهها نیاز دارند. یک سیستم HIS بیمارستان مبتنی بر ابر میتواند شامل یک پلتفرم صورتحساب با رمزگذاری قوی، ابزارهای مدیریت و چندین مؤلفه کاربر برای بهبود سودآوری کلی باشد.
هر بیمارستانی نیازهای متفاوتی دارد و تجزیه و تحلیل دقیق نیازمندیهای خاص، پایهای قوی برای موفقیت در توسعه ایجاد میکند.
شرکت کوشان تک با طراحی سیستم اطلاعات بیمارستان HIS به روز و منحصر به فرد خود، می تواند بیمارستان یا مرکز درمانی شما را برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده هدایت کند. پس می توانید با تماس با ما شما را برای رسیدن به این مسیر راهنمایی کنیم.
منبع: وب سایت osplabs.com