چگونه اسکن مدارک پزشکی به صرفه جویی در هزینه ها کمک می کند؟

چگونه اسکن مدارک پزشکی به صرفه جویی در هزینه ها کمک می کند؟

به طور گسترده اذعان شده است که اسکن مدارک پزشکی با بهبود ارائه خدمات به بیماران، کمک بزرگی به سازمان های ارائه دهنده خدمات درمانی می کند. در این مقاله از مجله کوشان تک، ما نه تنها در مورد مزایایی اسکن پرونده های پزشکی صحبت می کنیم بلکه به موضوع صرفه جویی در هزینه ها که با استفاده از این فناوری حاصل می شود، نیز می پردازیم.

مزایای اسکن مدارک پزشکی

اسکن مدارک و اسناد یک مرحله مهم در انتقال کسب و کارهای قدیمی به عصر دیجیتال است و مزایای قابل توجهی در آن نیز وجود دارد. در ادامه برخی از مزایای اصلی اسکن پرونده های پزشکی بیان شده است:

  • دسترسی و ذخیره سازی آسان

مطالعات نشان می هد که کارمندان در دفاتر سنتی ساعت های زیادی در هفته را صرف جستجوی فیزیکی اسناد کاغذی می کنند، در حالی که کارمندان می توانند اسناد مورد نیاز خود را در قالب دیجیتال بلافاصله پیدا کنند. این ویژگی باعث بهبود کارایی و بهره وری کلی می شود .

هنگامی که سوابق پزشکی دیجیتالی می شوند، بلافاصله با سایر ارائه دهندگان خدمات درمانی قابلیت به اشتراک گذاری را دارند. این مزیت باعث می شود تا پزشکان بتوانند بهتر از قبل به وظایف خود عمل کنند و سریعتر بیماری را تشخیص دهند.

  • افزایش امنیت
اسکن مدارک پزشکی خطر از بین رفتن اسناد را کاهش می دهد.

اسکن مدارک پزشکی خطر از بین رفتن اسناد را کاهش می دهد.

 

سوابق پزشکی مبتنی بر کاغذ، خطرات زیادی را برای سازمان های ارائه دهنده خدمات درمانی به همراه دارد، از جمله : اطلاعات نادرست، از دست دادن داده و آسیب های غیر قابل برگشت که منجر به خطر تشخیص اشتباه می شوند.

با اسکن مدارک پزشکی می توان از بسیاری از این خطرات جلوگیری و دیگر نیازی نیست که سوابق به صورت فیزیکی منتقل شوند، در نتیجه خطر از بین رفتن اسناد کاهش می یابد.

  • بهبود مراقبت از بیمار

کارمندان با کمک سوابق پزشکی دیجیتال با کارهای اداری کمتری روبرو می شوند، در نتیجه می توانند زمان بیشتری را به بیماران خود اختصاص دهند و در نهایت به شکل  مؤثری، مراقبت از بیمار را بهبود می بخشند.

  • صرفه جویی در هزینه ها با کمک اسکن مدارک پزشکی
صرفه جویی در هزینه های بایگانی با کمک اسکن مدارک پزشکی

صرفه جویی در هزینه های بایگانی با کمک اسکن مدارک پزشکی

 

هزینه واقعی مدیریت سوابق پزشکی کاغذی اغلب دست کم گرفته می شود. چرا که علاوه بر هزینه های مربوط به ایجاد اسناد کاغذی، این سوابق دارای هزینه های جاری دیگری، از جمله: نگهداری، بازیابی و بایگانی نیز هستند. با توجه به اینکه مراکز خدمات درمانی بطور مداوم با کاهش بودجه روبرو هستند، با کمک اسکن پرونده های پزشکی و تغییر فرایندها، می توان هزینه های صرف شده را به شکل قابل توجهی کاهش داد. همچنین با استفاده از اسکن مدارک پزشکی می توان هزینه های مربوط به ذخیره سازی و بایگانی سوابق کاغذی را برای استخدام پزشکان و پرستاران بیشتر هزینه کرد.

با کمک اسناد دیجیتالی دیگر نیازی به ذخیره سازی فیزیکی نیست، به این معنی که می توانید با صرفه جویی در هزینه های مربوط به فضا جهت بایگانی اسناد، فضای بیشتری را برای اتاق های بستری و معاینه اختصاص دهید و در نتیجه بودجه بیشتری را برای مواردی که می توانند به نفع کارمندان و بیماران باشند، هزینه کنید.

آینده ی سازمان های خدمات درمانی با استفاده از اسکن پرونده های پزشکی

در طول زندگی، یک فرد برای دریافت خدمات سلامتی به مراکز درمانی بسیاری مراجعه می کند و این می تواند به این معنی باشد که یک فرد دارای چندین پرونده پزشکی می باشد که به طور موثر بین سازمان ها به اشتراک گذاشته نمی شود و مراقبت از بیمار را تا حدودی با مشکل همراه می سازد. اما با کمک اسکن مدارک پزشکی، این مشکل برطرف خواهد شد.

در ادامه خواهیم گفت که اسکن پرونده های پزشکی، چگونه آینده ی سازمان های ارائه دهنده ی خدمات درمانی را بهبود می بخشد.

  • بازیابی و حفظ امنیت اطلاعات

هنگامی که سوابق پزشکی دیجیتالی می شوند، می توان آن ها را به راحتی در سازمان یافت و بلافاصله بازیابی کرد. همچنین پزشکان می توانند اسناد جدیدی را در پرونده الکترونیکی پزشکی بیمار مشاهده، جستجو و اضافه کنند. با دسترسی مبتنی بر مجوزها، می توانید اطمینان حاصل کنید که داده های شخصی به اشتباه دست نخواهند خورد.

  • مشارکت بیشتر بیمار

با اسکن پرونده های پزشکی، بیماران می توانند به سوابق خود دسترسی پیدا کنند و این امکان را به آن ها می دهد که بیشتر درگیر فرآیند تصمیم گیری شوند و با آگاهی بیشتری از خود مراقبت کنند.

کوشان تک : انتخابی مطمئن برای اسکن پرونده های پزشکی

با توجه به اینکه تحقیقات نشان دهنده تأثیر قابل توجه فناوری های جدید در افزایش بهبود مراقبت از بیمار است، اکنون ضروری است که سازمان های ارائه دهنده خدمات درمانی، روند تحول دیجیتال را در اسرع وقت آغاز کنند.

متخصصان کوشان تک به عنوان ارائه دهنده نرم افزارهای پیشتاز در حوزه سلامت، پیچیدگی ها و نگرانی های شما را در مورد اسکن مدارک پزشکی که شامل: نگرانی های قانونی تا نگرانی در مورد محرمانه بودن سوابق پزشکی را  به خوبی درک می کنند و در تلاش اند که با ارائه بهترین و بروزترین خدمات و محصولات به رفع این نگرانی ها کمک کنند.

همچنین نرم افزار اسکن پرونده های پزشکی ما کمک می کند تا ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی با ایجاد پرونده های پزشکی دیجیتال، کیفیت خدمات درمانی خود به بیمار را از طریق دسترسی آسان و سریع پزشکان به سوابق بیمار، بهبود بخشند.

آماده شروع سفر تحول دیجیتال خود هستید؟ با متخصصان کوشان تک تماس بگیرید تا ببینیم چگونه می توانیم شما را برای دریافت نرم افزاری مناسب راهنمایی کنیم.

نوشته شده توسط: نرگس گرامی

منبع: سایت EDM

نظرات خود را اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× پشتیبان فنی