چرا بیمارستان ها از سیستم مدیریت صف استفاده می کنند؟

چرا بیمارستان ها از سیستم مدیریت صف استفاده می کنند؟

بیمارستان ها، کلینیک ها و مراکز درمانی باید با دقت و احتیاط فراوان روند حضور افراد در مراکز درمانی و فرآیند درمان بیماران را کنترل و دنبال کنند. تفاوتی نمی کند که از سیستم نوبت دهی آنلاین استفاده می کنید یا از نوبت دهی حضوری، کنترل روند حضور افراد در مراکز درمانی مسئله بسیار با اهمیتی است، زیرا بیماران هنگام حضور در بیمارستان ممکن است با چالش هایی مانند: تاخیر هنگام پذیرش، افزایش زمان انتظار و …. رو به رو شوند که می تواند منجر به افزایش نارضایتی بیماران و در نتیجه کاهش درآمدها شود. در ادامه این مقاله از مجله کوشان تک خواهیم گفت که سیستم مدیریت صف چگونه می تواند در کاهش مشکلات موثر باشد و به بهبود شرایط کمک کند.

دلایل استفاده از سیستم مدیریت صف

بسته به شرایط پزشکی بیماران و نیاز های آن ها، بخش های مختلفی در  بیمارستان ها و مراکز درمانی وجود دارد که می تواند باعث تأخیر در پذیرش بیماران شود. تاخیر بی مورد می تواند بیماران را به شدت آزار دهد و به طور بالقوه سلامتی آن ها را در معرض خطر قرار می دهد.

حفظ یک تجربه کاربری مطلوب در بیمارستان ها، کلینیک ها و مراکز درمانی بسیار مهم است. از آنجا که بیماران معمولا پیش از حضور در مراکز درمانی دچار استرس یا نگرانی می شوند، می خواهند در سریعترین زمان ممکن ویزیت و معاینه شوند، علاوه بر این آن ها گاهی اوقات با خانواده یا دوستانشان مراجعه می کنند و می خواهند بلافاصله همه کارها انجام شود، بنابراین ساده سازی روند حضور افراد در مراکز درمانی و مدیریت صف بستری در افزایش رضایت بیمار نقش مهمی ایفا می کند.

این همه ماجرا نیست، کاهش زمان ارائه خدمات در بیمارستان ها برای بیماران بسیار با اهمیت است، زیرا برای انجام برخی از خدمات باید مراحل مختلفی طی شود، به عنوان مثال، برای خدمت دندانپزشکی معمولا باید روند زیر طی شود:

  • ابتدا قرار ملاقات با دندانپزشک
  • سپس عکسبرداری با اشعه ایکس
  • پس از آن معاینه ی دوباره توسط پزشک
  • در آخر شروع فرآیند درمان

بیماران انتظار دارند که تمام مراحل خدمات پزشکی در یک روز یا حتی در چند ساعت انجام شود، بنابراین بیمارستان ها باید به فکر راه حلی باشند تا زمان انتظار را کاهش دهند و پزشکان، کارکنان، آزمایشگاه ها و سایر منابع را به شکلی مدیریت کنند که بالاترین کارایی را داشته باشند. ارائه خدمات در مراکز درمانی باید به گونه ای باشد که بیمار با چهره ای شاد از مرکز خارج شود.

سیستم مدیریت صف (QMS) یا سیستم نوبت دهی حرفه ای می تواند به بیمارستان ها، کلینیک ها و سایر بخش های صنعت بهداشت و درمان کمک کند تا به اهداف خود در زمینه ی افزایش رضایت بیماران دست یابند. سیستم نوبت دهی و مدیریت صف کوشان تک می تواند روند حضور افراد در مراکز درمانی را کنترل کند، آن ها را به شکل خودکار رهگیری کند، زمان انتظار و فشار کاری کارکنان را کاهش دهد، بهره وری را افزایش دهد، همچنین ارائه خدمات و مدیریت بیمارستان را بهبود ببخشد که همه ی این مزیت ها منجر به یک تجربه عالی برای بیمار می شود.

مزیت های های سیستم مدیریت صف و نوبت دهی

مزیت های های سیستم مدیریت صف و نوبت دهی

مزیت های های سیستم مدیریت صف و نوبت دهی

سیستم مدیریت صف و نوبت دهی می تواند به طور قابل توجهی تجربه بیمار و کارایی کارکنان را بهبود ببخشد، همچنین این نرم افزار مزایای دیگری نیز برای بیماران و بیمارستان ها دارد که در ادامه شرح خواهیم داد.

مدیریت کارآمد روند حضور بیماران

سیستم نوبت دهی کوشان تک که به طور خاص برای بیمارستان ها، کلینیک ها، آزمایشگاه ها، مراکز بهداشتی درمانی و داروخانه ها طراحی شده است، به کارمندان و مدیران این امکان را می دهد تا روند حضور بیمار را به طور موثر مدیریت کنند. این سیستم به طور قابل توجهی زمان انتظار بیمار را کاهش می دهد و ارائه خدمات را بهبود می بخشد. بیماران مختلف با نیازهای مختلفی روبرو می شوند و به درمان های متفاوتی نیاز دارند، به همین دلیل سیستم مدیریت صف برای پیشخوان ها یا بخش های مختلف به شکل جداگانه و براساس نیاز هر بخش طراحی و مدیریت می شود. سیستم مدیریت صف (QMS) به مدیریت بیمارستان ها این امکان را می دهد تا به راحتی و به شکل خودکار سیاست ها و قوانین مربوط به رسیدگی به بیماران خود را اجرا کنند.

پروتکل های مسیریابی خودکار بیمار

سیستم مدیریت صف به مدیریت این امکان را می دهد تا پروتکل ها را برای مسیرهای مختلف پیکربندی و ایجاد کند و سپس بیماران به شکل خودکار و بر اساس پروتکل ها مسیریابی می شوند. این ویژگی به شکل قابل توجهی زمان ارائه خدمات را کاهش می دهد و هر بیمار را به شکل خودکار به سمت دفاتر پیشخوان، بخش ها و پزشک خود هدایت می کند، در غیر این صورت بیماران باید در یک صف طولانی منتظر بمانند. این سیستم به مدیریت کمک می کند تا محیط آرامش بخشی را برای بیماران و همراهان آن ها فراهم کند.

ثبت نام از راه دور

ثبت نام از راه دور این امکان را به بیماران می دهد که حتی قبل از حضور فیزیکی در بیمارستان امکان ثبت نام و تعیین وقت قبلی برای آن ها فراهم باشد. این ویژگی با چندین روش قابل دستیابی است و به سیاست ها و استراتژی های بیمارستان بستگی دارد. بیماران می توانند از طریق سایت یا با استفاده از برنامه های تلفن های هوشمند و یا از طریق ایمیل، تماس تلفنی یا پیام کوتاه برای گرفتن نوبت اقدام کنند. برنامه تلفن های هوشمند و تماس تلفنی از محبوب ترین روش های ثبت نام هستند. ثبت نام از راه دور زمان انتظار بیمار را کاهش می دهدو در نتیجه موجب افزایش رضایت بیمار می شود، علاوه بر این امکان انعطاف پذیری بیشتری را در مدیریت سفر بیمار فراهم می کند. همچنین برنامه های نوبت دهی که بروی تلفن های هوشمند نصب می شوند، بروزرسانی های بی درنگ و ویژگی هایی دیگری را ارائه می دهند که می تواند به بیمار و پرسنل نیز کمک کنند.

امکان ادغام با سیستم نوبت دهی آنلاین و سایر سیستم های شرکتی

این ویژگی یکی دیگر از امکانات منحصربه فرد سیستم مدیریت صف برای بیمارستان ها است. سیستم مدیریت صف (QMS) را می توان با سیستم نوبت دهی آنلاین ادغام کرد که این ویژگی باعث می شود، صف های طولانی انتظار در بیمارستان ها برای همیشه ناپدید شوند. بیماران می توانند در زمان مشخص شده مراجعه کنند و معاینه یا معالجه خود را بلافاصله انجام دهند. همچنین بیماران می توانند با استفاده از پورتال تحت وب در هر مکان و زمانی، برای گرفتن نوبت از پزشکان، آزمایشگاه ها یا هر منبع دیگری اقدام کنند. این امر از ازدحام جمعیت در اتاق های انتظار جلوگیری کرده و همچنین تجربه بسیار خوبی را به بیماران ارائه می دهد. با کمک سیستم مدیریت صف، بیماران دیگر منتظر نمی مانند و همچنین کارکنان نگران مدیریت صف انتظار بیماران نیستند. به غیر از پورتال تحت وب، این قابلیت را می توان با کمک برنامه های تلفن هوشمند نیز به دست آورد. معمولاً بیمارستان ها هر دو سیستم عامل را به بیماران خود ارائه می دهند تا بیماران بتوانند راحت ترین روش را انتخاب کنند.

سیستم مدیریت صف را می توان با سایر ابزارهای شرکتی مانند ERPs ، Intranet ، HR Systems ادغام کرد. ادغام معمولاً از طریق سرویس های وب ایمن یا API انجام می شود و به سیستم مدیریت صف (QMS)  این امکان را می دهد تا در لحظه با سیستم های دیگر ارتباط برقرار کند و هماهنگ شود. به عنوان مثال، اگر پزشکی یک روز به مرخصی می رود، بنابراین تمام قرارهای وی به شکل خودکار کنسل و دوباره  برنامه ریزی می شود، بیماران به طور خودکار مطلع می شوند و کارکنان دیگر نگران تماس ده ها بیمار و اطلاع رسانی به آنها یا تعیین وقت ملاقات جدید نیستند. بسیاری از مزایا و ویژگی های دیگر وجود دارد که به راحتی می توان با ادغام با ابزارهای دیگر و سیستم صف ما برای بیمارستان ها به دست آورد.

بهبود تجربه بیمار

کاهش زمان انتظار، مدیریت خودکار سفر بیمار، افزایش سرعت در ارائه خدمات و … رضایت بیمار را تضمین می کند. مشتری یا بیمار خوشحال به معنای شهرت خوب است، به خصوص در صنعت بهداشت و درمان که بیشتر اوقات افراد قبل از انتخاب یک مرکز درمانی برای درمان با خانواده، دوستان و همکاران خود مشورت می کنند. سیستم مدیریت صف برای بیمارستان ها، کلینیک ها، مراکز واکسیناسیون، آزمایشگاه ها و داروخانه ها دارای مزایای بسیاری است، که یکی از آنها اتوماسیون است. این ویژگی به طور قابل توجهی کارکارکنان را کاهش می دهد، رضایت کارکنان را به همراه دارد و  تأثیرات مثبتی بیشتری بر ارائه خدمات و تجربه بیمار دارد. تجربه بهبود یافته بیمار تضمینی برای رشد مداوم و بلند مدت تجارت است.

سخن آخر

سیستم مدیریت صف طراحی شده برای بیمارستان ها، کلینیک ها، آزمایشگاه ها، مراکز واکسیناسیون و سایر مشاغل در صنعت بهداشت و درمان می تواند معجزه کند. این امر، کاهش هزینه، شهرت خوب، رشد مداوم و سودآوری زیاد را تضمین می کند. سیستم مدیریت صف به بیمارستان ها این امکان را می دهد تا زمان انتظار بیمار را کاهش دهند و ارائه خدمات را بهبود می بخشد، همچنین به کاهش فشار کاری کارکنان کمک خواهد کرد. مزایای QMS برای مدیریت بیمارستان شگفت انگیز است.

ثبت نام آنلاین، قرار ملاقات، ادغام با سایر ابزارها و سیستم های سازمانی و سایر ویژگی ها به بهبود تجربه و رضایت بیمار کمک می کند. ، مدیریت و اتوماسیون سازمان یافته مشتری باعث کاهش حجم کارکنان می شود و رضایت کارکنان را نیز تضمین می کند. اگر در بخش بهداشت و درمان فعالیت می کنید و می خواهید به اهداف آینده خود دست یابید، با ما تماس بگیرید یا در کادر زیر سوالات خود را بپرسید. همراه شما هستیم.

نوشته شده توسط: نرگس گرامی

منابع: وب سایت rsiconcepts.com

نظرات خود را اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *