نحوه تبدیل شدن به یک تحلیلگر هوش تجاری (BI) و داشبورد مدیریتی

نحوه تبدیل شدن به یک تحلیلگر هوش تجاری BI و داشبورد مدیریتی

در حال حاضر تحلیلگران نرم افزار هوش تجاری، برخی از متقاضیان حرفه ای علوم داده در بسیاری از صنایع و زمینه های تجاری هستند. در این مقاله ما به خوبی عنوان کردیم که تحلیلگران سامانه BI چه کسانی هستند و چه کاری انجام می دهند و در آخر در مورد اینکه کدام مهارت ها و سابقه تحصیلی به شما کمک می کند، بیان کردیم. پس با ما در این مقاله از کوشان تک همراه شوید.

میدان سیستم هوش تجاری برای مبتدیان

باید بدانید که کسب مهارت تحلیل سیستم هوش تجاری، حتی برای مبتدیان هم کاملاً امکان پذیر است. چرا که تعداد زیادی برنامه صلاحیت و آموزش آنلاین اطلاعات داده ها وجود دارد. این برنامه ها شامل مجموعه ای کامل از دوره های علم داده است که برای توسعه کل مجموعه مهارت ها جهت شغل تحلیلگر داده مورد نیاز است. این برنامه کاملاً مبتدی است، بنابراین حتی اگر هیچ دانش ریاضی یا آمار ندارید، به شما کمک می کند تا قبل از رفتن به مباحث پیشرفته، ابتدا این مبانی را بیاموزید. با شرکت در دوره های آموزشیPython ، SQL و پروژه های فراوان، مهارت های برنامه نویسی شما به طور طبیعی تقویت می یابد. هنگامی که برنامه نویسی را آموختید، برنامه به شما می آموزد که چگونه ماشین ها و مدل های یادگیری عمیق را با جدیدترین چارچوب هایی ایجاد کنید و اگر می خواهید مجموعه مهارت های تخصصی تری بیاموزید، می توانید این کار را با دوره هایی در مورد تجزیه و تحلیل سری های زمانی ، مدل سازی ریسک اعتباری و موارد دیگر انجام دهید.

همانطور که گفته شد، تمرینات و پروژه های زیادی در دنیای واقعی وجود دارد که با پیشرفت علم داده به عنوان یک زمینه، آموزشات نیز پیشرفته یافته و دوره ها و منابع جدیدی تقریباً به صورت ماهانه اضافه می شود. بسیار خوب بیایید در مورد تحلیلگر هوش تجاری و هر آنچه که باید در مورد انتخاب این شغل بدانید صحبت کنیم. اولین چیز در وهله اول، تبدیل شدن به یک کارشناس هوش تجاری و داشبورد مدیریتی و دانستن یکی از چندین راه برای رسیدن به مسیر علم داده. اگر هدف شما این است، فقط گزینه های دیگر را نیز در نظر داشته باشید: تحلیلگر داده ؛ معمار داده ؛ مهندس داده ؛ و البته دانشمند داده.

تحلیلگر هوش تجاری (تحلیلگر داده) کیست؟

خوب، شما می خواهید بدانید دانشمند داده کیست و متخصص تجزیه و تحلیل کسب و کار چه کسانی هستند؟ و چه چیزی آنها را بسیار غیر معمول می کند؟

تحلیلگر هوش تجاری، مجریان کسب و کاری هستند که ترکیبی از دیدگاه های تجاری، ظرفیت های مشاور و درک قابل توجهی از اطلاعات را دارند. آنها با مدیران متحد می شوند تا تکنیک اجرای داده را به شکل داده بسازند. بررسی شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) ، طرح دقیق اجرای مشاغل و تشخیص مناطق نیازمند بهبود ، به همان ترتیب در حوزه محقق سامانه BI قرار دارد.

تحلیلگر سیستم هوش تجاری چه کار می کند؟

اکنون زمان آن است که بدانیم آزمونگر سامانه BI دقیقاً چه کار می کند؟ در واقع، هنگامی که اطلاعات مهم در اختیار کارشناس هوش تجاری و داشبورد مدیریتی است (یعنی درآمد ماهانه ، مشتری ، حجم معاملات و غیره)، آنها باید نتایج را ارزیابی کنند، شاخص های کلیدی عملکرد را نشان دهند و اقدامات جدا کردن داده های مهم را بررسی کنند. بدیهی است که مهمترین بخش مسئولیت یک تحلیلگر داده، بهبود مستمر موقعیت سازمان خود در بازار رقابتی است. بر این اساس، آنها رقبای خود، الگوهای اطلاعاتی، بی نظمی و سایر تأثیرات دلخواه را تجزیه و تحلیل می کنند تا مسائل و بهترین شیوه ها را به سرعت تشخیص دهند.

با توجه به موارد فوق، آنها نمودارها و داشبوردها را برای ممیزی انتخاب های مهم و اندازه گیری میزان بقای سازمان را تهیه می کنند. به طور خلاصه ، اگر می خواهید بر دنیای تجارت تأثیر بگذارید، یک تحلیلگر BI شوید. در واقعشاید این دشوارتر از آن چیزی باشد که تصور می شود. در هر صورت، باید درک کنیم که یک کارشناس هوش تجاری چقدر برای هر سال درآمد دارد ، شاید این تأثیر الهام بخشی بر شما داشته باشد.

مراحل و موارد مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک کارشناس BI چیست؟

تحلیلگر هوش تجاری

تحلیلگر هوش تجاری

 

مراحل و موارد مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک تحلیلگر هوش تجاری و رسیدن به شغل تحلیلگر داده در وهله اول چیست؟ خوب، اگر می خواهید مسیر شغلی تحلیلگر BI را دنبال کنید، کسب تجربه به عنوان تحلیلگر داده یا تحلیلگر کسب و کار را در نظر بگیرید. حرفه تحلیلگر هوش تجاری چیزهای زیادی برای ارائه دارد، اما قطعاً برای شروع، به مهارت های سطح بالا نیاز دارید. با این حال ، منطقی است که در مورد آموزش و مهارتها صحبت کنیم. ما با سابقه تحصیلی شروع می کنیم. به طور کلی، در صورت داشتن مدرک کارشناسی در یکی یا بیشتر موارد زیر ، کار به عنوان یک تحلیلگر BI باید نسبتاً آسان باشد.

  • علوم کامپیوتر
  • ریاضیات
  • آمار
  • دارایی، مالیه، سرمایه گذاری
  • مدیریت کسب و کار
  • اقتصاد یا زمینه مرتبط با آن

اما تازه کارها چطور؟

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم ، بسیاری از تخصص ها و دوره های گواهی آنلاین فراوان وجود دارد که به شما دانش و اطمینان لازم را ارائه می دهد. برای کار و در اینجا یک نکته کوچک وجود دارد: اگر در زمینه علم داده تازه کار هستید، کارآموزی در صنعت مالی یک شروع عالی خواهد بود. این نه تنها به شما در درک همه فرایندهای تجاری کمک می کند، بلکه ایده خوبی از اینکه چه پروژه هایی را یک تحلیلگر BI انجام می دهد، بدست می آورید. در اینجا مهارتهایی وجود دارد که برای تبدیل شدن به یک تحلیلگر کامل BI نیاز دارید. شغل علم داده همه چیز مربوط به مهارت است و مسیر تحلیلگر BI نیز از این قاعده مستثنی نیست. طیف وسیعی از مهارت های فنی ، عملی وجود دارد که باید بر اساس آنها کار کنید.

مواردی که باید بر آنها مسلط شوید:

اول ، اجازه دهید نگاهی به جنبه های فنی مسائل داشته باشیم! برای تبدیل شدن به یک تحلیلگر هوش تجاری ، باید مهارت های Excel ، SQL و Power BI را به همراه برخی از توانایی های جدی Tableau Desktop و سرور داشته باشید. چنین شایستگی هایی برای توسعه نمودارها، داشبوردها، گزارش ها و ارائه نتایج پروژه کلیدی است و اینها برای کار تحلیلگر هوش تجاری از اهمیت زیادی برخوردار است. Python چطور؟ بسیار مطلوب است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که آنها را نیز در لیست مواردی که باید یاد بگیرید قرار داده اید. در مجموع ، اگر ابزار یا تکنیکی وجود دارد که به شما کمک می کند، روندها یا الگوهای مجموعه داده های پیچیده را شناسایی، تحلیل و تفسیر کنید و بر آن تسلط داشته باشید! بعداً از خودتان تشکر خواهید کرد. مهارتهای عملی چطور؟ درست اینجاست:

  • مهارتهای برنامه ریزی و سازماندهی قوی
  • یادگیری سریع مفاهیم و استفاده از آنها برای ارائه راه حل های خلاقانه
  • مهارت های تحلیلی
  • توجه بی عیب و نقص به جزئیات
  • کار مستقل در محیط با سرعت زیاد و تغییر سریع
  • طراحی داده های غنی و داشبورد برای انتقال ایده های پیچیده به شرکای تجاری و رهبری
  • مهارت ارائه
  • اقناع ، انعطاف پذیری و سازگاری

آخرین مورد پنهان برای تبدیل شدن به یک کارشناس BI چیست؟

اما اگر می خواهید واقعاً برجسته شوید، موارد مخفی دیگر وجود دارد که باید به صلاحیت یک تحلیلگر هوش تجاری اضافه کنید. شما نیاز خواهید داشت به:

  • ذهنیت بازیکن تیم در محیطی با فشار بالا
  • مهارتهای ارتباطی کلامی و نوشتاری
  • تمایل به کمک و مربیگری سایر تیم های پروژه در صورت لزوم

بنابراین شما دقیقاً در بالای لیست استخدام کارشناس BI هر شرکت قرار دارید!

در آخر

تحلیلگران هوش تجاری، متخصصان علوم داده های سازمان هایی هستند که با درک قابل توجهی از داده ها، به مدیران به منظور استفاده درست از داده ها طبق اهداف از پیش تعیین شده کمک می کنند.

شغل تحلیلگر داده قابل استفاده برای افراد مبتدی هم می باشد. چرا که می توانند با دریافت مجموعه ای کامل از دوره های علم داده به مجموعه مهارت های مورد نیاز برای این شغل دست یابند.

اگر به دنبال راه اندازی سیستم هوش تجاری و داشبورد مدیریتی و همچنین استخدام تحلیل گر داده در مرکز خود هستید، می توانید سؤالات خود را با کارشناسان کوشان تک در میان بگذارید.

منبع: وب سایت factscoops.com

نظرات خود را اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× پشتیبان فنی