سیستم های اطلاعات بیمارستانی برای دوران دیجیتالی فعال

سیستم های اطلاعات بیمارستانی برای دوران دیجیتالی فعال

بهداشت و درمان در حال تغییر پارادایم است که تحت تأثیر عوامل متعددی قرار دارد. مدل های جدیدی از مراقبت در حال ظهور است ، تمرکز از بیماری به سلامتی تغییر یافته است و هزینه ها همچنان در حال افزایش است در حالی که تقاضا برای مراقبت های شخصی و طولانی مدت و نیاز بیماران به مشارکت در مدیریت مراقبت افزایش یافته است. افزایش هزینه برای ارائه مراقبت های بهداشتی جهانی ناپایدار است ، که نوآوری و تحول را برای پایداری ضروری می کند. در این دیدگاه ، آرتور دی لیتل تجزیه و تحلیل می کند که چگونه ارائه دهندگان خدمات درمانی شروع به تغییر جهت سرمایه گذاری خود در سایر فناوری های اصلی سیستم های اطلاعات بیمارستانی می کنند و چگونه فروشندگان فناوری راه حل ها و خدمات خود را برای پاسخگویی به این نیازها تطبیق می دهند.

  1. یک الگوی جدید در ارائه مراقبت های بهداشتی

صنعت مراقبت های بهداشتی در سراسر جهان دستخوش تغییرات اساسی و اختلال است. فناوری های جدید و نوظهور مانند هوش مصنوعی ، تجزیه و تحلیل قدرتمند و پشتیبانی از تشخیص ، زیرساخت های محاسباتی ابری ایمن ، اینترنت همه چیز  و قابلیت های تبادل اطلاعات و تعامل بلاک چین  و همچنین فناوری های کاربردی مانند چاپ سه بعدی و جراحی روباتیک ، همه تغییر نحوه ، مکان و زمان ارائه خدمات درمانی است.

این تحولات با هم ترکیب می شوند تا بتوانند یک تغییر اساسی را به سمت سیستم های یکپارچه بهداشتی یکپارچه ایجاد کنند ، که در آن چندین ذینفع (ارائه دهندگان ، بیماران ، بیمه گذاران ، محققان و تنظیم کننده ها) به طور مداوم با یکدیگر تمرکز می کنند ، با تمرکز ترکیبی بر افزایش هر دو روش ارائه خدمات و نتایج حاصله. به این تغییرات در ارائه خدمات درمانی با برخی ویژگی های اصلی مشخص می شود:

ظهور “مدیریت سلامت جمعیت”: بیماران دیگر فقط به عنوان موارد فردی درمان نمی شوند. با تبادل اطلاعات دیجیتالی ، داده های سلامت در سطح جامعه ، ملی و منطقه ای جمع آوری می شود. همه ذینفعان در اکوسیستم سلامت در حال ایجاد مکانیسم هایی برای دسترسی و به اشتراک گذاری اطلاعات ضروری مربوط به سلامتی از منابع متفاوت هستند ، که به تشخیص و شناسایی روندهای پزشکی کلیدی با سرعت و دقت بیشتر کمک می کند.

محوریت بیمار: ارائه مراقبت با نیازهای خاص ، ترجیحات و ارزشهای بیمار از طریق افزایش مدلهای تعامل دیجیتالی طراحی می شود. ارائه دهندگان بر ایجاد درمان های شخصی متمرکز شده اند ، که تأثیر مثبتی بر نتایج و تجربه کلی بیمار دارد.

رویکرد مراقبت پیشگیرانه و مادام العمر: پیشرفت در دانش پزشکی و فراوانی روشهای انتشار اطلاعات باعث افزایش آگاهی و مشارکت بیماران در مدیریت سلامتی آنها می شود. ارائه دهندگان و تنظیم کنندگان به طور یکسان بر افزایش آگاهی مردم از شرایط پزشکی ، علائم و گزینه های مراقبتی متمرکز شده اند تا آنها را تشویق به اتخاذ رویکرد پیشگیرانه تری نسبت به مدیریت سلامت کنند. علاوه بر این ، پیشرفت های علمی پزشکی باعث می شود درمان های درمانی در دسترس بیماران مبتلا به شرایط شدید قرار گیرد.

مراقبت غیر متمرکز: بیماران اکنون به مراقبت های با کیفیت بالا و فراتر از محدوده جغرافیایی سنتی دسترسی دارند. افزایش استفاده از پزشکی از راه دور باعث ایجاد یک مدل غیرمتمرکز از عملکرد در بین مراکز بهداشتی می شود. افزایش دسترسی و اتخاذ فناوری در مراقبت از خانه تعامل مراقبت را بسیار فراتر از محدوده بیمارستان سنتی گسترش می دهد. این امر باعث می شود مدل ارائه مراقبت های سنتی در بیمارستان به یک مدل مدیریت مراقبت یکپارچه اما پراکنده تبدیل شود.

درمان های غیر تهاجمی: پیشرفت در فناوری های پزشکی نسل جدیدی از گزینه های درمانی کم تهاجمی را ایجاد می کند ، در نتیجه وابستگی به نیازهای پیچیده زیرساخت های فیزیکی را کاهش می دهد و مدت زمان ارائه مراقبت را کاهش می دهد. چنین گزینه های درمانی ، همراه با آنهایی که چنین مراقبت هایی را در خارج از محدوده بیمارستان سنتی ارائه می دهند ، اساساً نحوه تجربه خدمات بیماران را در بیمارستان های آینده با استفاده از سیستم های اطلاعات بیمارستانی به طور سنتی شامل 14 ماژول اصلی برای انجام عملیات خود تغییر می دهد.

  1. عوامل محرک تغییر پارادایم

عوامل متعددی در این تغییر سریع در الگوی مدیریت و ارائه مراقبت های بهداشتی نقش داشته اند. افزایش هزینه های ارائه خدمات ، نیاز به بهبود دسترسی به مراقبت ، مشارکت بیشتر بیماران در مدیریت سلامت و پیشرفتهای اساسی فناوری برای بهبود نتایج. علاوه بر این ، ارائه دهندگان خدمات بهداشتی با تبادل اطلاعات سلامت با چالش هایی روبرو هستند. به اشتراک گذاشتن اطلاعات بهداشتی می تواند به ارائه دهندگان خدمات بهداشتی در کاهش پذیرش مجدد ، اجتناب از خطاهای دارویی و حتی کاهش آزمایش های تکراری کمک کند. با این حال ، نگرانی هایی در مورد نحوه دسترسی کارآمد و مؤثر به داده ها/ اطلاعات برای متخصصان بهداشت وجود دارد تا مشاغل خود را به طور مؤثر و ایمن انجام دهند. این امر برای سایر ذینفعان مانند شرکت های دارویی و موسسات تحقیقاتی نیز صادق است. علاوه بر این ، نگرانی های فزاینده ای در مورد نحوه حفظ امنیت داده ها ، اطمینان از قابلیت همکاری سیستم های مختلف ، رقابتی باقی ماندن (به عنوان مثال ، به اشتراک گذاری داده ها بین ارائه دهندگان خدمات بهداشتی رقیب) و اجرای موفقیت آمیز برنامه تحول برای تغییر پارادایم به سمت عصر فعال دیجیتالی وجود دارد.

این عوامل با تغییر در جمعیت شناسی جهانی و افزایش تقاضا برای خدمات بهداشتی تقویت شده اند. تغییرات چشمگیر در شیوه زندگی و افزایش متوسط ​​طول عمر که به طور تصاعدی تقاضا برای خدمات بهداشتی را افزایش می دهد ، عدم تعادل های اساسی را تشدید می کند.

  1. نقش سیستم های اطلاعات بیمارستانی در تغییر الگوی مراقبت های بهداشتی و چالش های پیش روی دیجیتالی شدن

بیمارستانهایی که از سیستمهای اطلاعات بیمارستانی استفاده می کردند ، به طور سنتی 14 واحد اصلی را برای اجرای عملیات خود شامل می شدند.

سیستم های اطلاعات بیمارستانی نقش مهمی در دیجیتالی شدن ارائه دهندگان مراقبت ایفا می کنند. مزایای آنها شامل 1) بهبود دسترسی به اطلاعات ، 2) افزایش بهره وری حرفه ای مراقبت های بهداشتی ، 3) کدگذاری و صورتحساب کارآمدتر و دقیق تر ، 4) مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالاتر ، 5) مدیریت بالینی بهتر (تشخیص و درمان) ، 6) کاهش هزینه های مربوط به مدارک پزشکی کاغذی ، 7) خطاهای پزشکی کمتر ، 8) ایمنی بیشتر بیماران ، 9) بهبود نتایج بیمار و 10) افزایش رضایت بیمار.

علیرغم مزایای رایج دیجیتالی شدن در بخش مراقبت های بهداشتی ، بسیاری از بیمارستان ها در اجرای فناوری های جدید در چشم انداز خدمات موجود خود با مشکل روبرو هستند. در مقایسه با سایر بخش ها ، مراقبت های بهداشتی به طور سنتی در اتخاذ دیجیتالی سازی کندتر عمل کرده است. سه چالش کلیدی بر حرکت آهسته به سمت اتخاذ راه حل های دیجیتالی استوار است:

  • فناوری: ادغام چندین سیستم فناوری اطلاعات ، یافتن ارائه دهندگان خدمات واجد شرایط و مقرون به صرفه و مسائل قدیمی.
  • عملیات: تغییر فرهنگی ، به ویژه با پزشکان ارشد ، کارکنان و بخش فناوری اطلاعات.
  • هزینه ها: دیجیتالی شدن مستلزم سرمایه گذاری است و به افزایش هزینه خدمات در حال حاضر افزوده می شود.

از این رو ، مفهوم سازی و اجرای یک بیمارستان دیجیتالی به طور سنتی پیچیده تر از آن چیزی است که در ظاهر به نظر می رسد. اولین قدم برای پیاده سازی دیجیتالی شدن در سازمان های بهداشتی ، نوسازی و دیجیتالی شدن سیستم های اطلاعاتی آنها برای جمع آوری ، به اشتراک گذاری و تجزیه و تحلیل حجم زیادی از اطلاعات پیچیده (و محرمانه) بیماران و سایر اطلاعات بالینی است. حجم وسیع کارهای ما در خاورمیانه و خارج از کشور در حمایت از سازمان های بهداشتی در چشم اندازها و استراتژی های نوآورانه برای بیمارستان های دیجیتالی نشان داده است که اکثر این موسسات درک و پیاده سازی سیستم های اطلاعات بیمارستانی را دشوار می دانند. با این حال ، این در خاورمیانه دقیق تر از اروپا و ایالات متحده است. بسیاری از موسسات در خاورمیانه در اجرای این قابلیت های اصلی فناوری عقب هستند. به عنوان مثال ، تصویب مدارک پزشکی الکترونیکی (EMR) در خاورمیانه هنوز از ایالات متحده و اروپای غربی عقب تر است. این بیشتر به دلیل عوامل نظارتی است که هنوز در حال شکل گیری هستند و ارائه دهندگان را به سمت افزایش پذیرش و استفاده از EMR سوق می دهد. در ایالات متحده ، قانون HITECH 2009 طراحی شد تا بیمارستانها را وارد عصر مدرن تکنولوژی کند و به آنها و پزشکان دلیلی بدهد که از اسناد الکترونیکی به جای کاغذ استفاده کنند. یک سیستم تشویقی و مجازات نیز ایجاد شد.

  1. هشت روند تغییر فضای راه حل HIS

روندهای آتی در فناوری های سلامت دیجیتال ، وقتی با سیستم های اطلاعات بیمارستانی ادغام شوند ، مرزهای مراقبت های بهداشتی را به خوبی در خارج از دیوارهای بیمارستان گسترش می دهند و همچنین مزایای کیفی ، کمی و مالی را برای بیماران و ارائه دهندگان خدمات درمانی به ارمغان می آورند. هشت روند اصلی در دیجیتالی شدن مراقبت های بهداشتی به طور اساسی فضای راه حل HIS را تغییر می دهد:

مشارکت بیماران: سیستم های اطلاعاتی بیمارستان از ابزارهای دیجیتالی برای افزایش مشارکت و ارتقای رفتار مثبت بیماران استفاده می کنند. با استفاده از برنامه های تلفن همراه ، پورتال های تعاملی بیماران ، پیام های متنی و ایمیل ها ، نتایج سلامت بیمار افزایش می یابد. این کانالها اطلاعات مهمی مانند سوابق سلامتی شخصی و آموزش خاص در مورد شرایط پزشکی خود را در اختیار بیماران قرار می دهند. آنها همچنین به بیماران اجازه می دهند برنامه های مراقبت خود را ردیابی کنند ، قرارهای خود را رزرو کنند ، نسخه ها را مدیریت کنند و در تصمیم گیری های درمانی مشارکت بیشتری داشته باشند. به عنوان مثال ، Allscripts پورتال FollowMyHealth® را راه اندازی کرده است ، که ناوبری کاربرپسند را برای تشویق بیماران به حفظ ارتباط فراهم می کند. ابزار تعامل نیز EHR-agnostic است ، که بدون در نظر گرفتن EHR های مختلف مورد استفاده ارائه دهندگان مختلف ، یک نقطه دسترسی واحد به بیماران می دهد.

تجزیه و تحلیل سلامت/هوش مصنوعی: رشد بی سابقه داده های پزشکی تولید شده از HIS ، عصر تجزیه و تحلیل سلامت و هوش مصنوعی را در حوزه مراقبت های بهداشتی آغاز کرده است. اطلاعات جمع آوری شده و تجزیه و تحلیل از سوابق بیماران ، تجویز دارو ، داده های عملیاتی ، صورتحساب بیمه و منابع نظارتی می تواند مزایایی را در زمینه های مختلف ایجاد کند:

  • مدیریت عملکرد: درک عملکرد بیمارستان بر اساس معیارهای کلیدی (مربوط به نتایج و منابع مالی) برای درک عملکرد بالینی ، عملیاتی و مالی آنها توسط بخش/ وضعیت بالینی/ پزشک ، بنابراین آنها می توانند ابتکارات بهبود عملکرد را شناسایی و هدایت کنند.
  • مدیریت مسیر: برای بهینه سازی مسیرهای بیمار در داخل شبکه و همچنین مسیرهای بالینی در داخل بیمارستان ، با هماهنگ سازی مراقبت در سراسر محیط ها.
  • پشتیبانی تصمیم گیری بالینی: استفاده از داده های بالینی ، فیزیولوژیکی و طولی بیماران برای تعیین تصمیمات تشخیصی و درمانی بهینه ، تا بتوانند از کارکنان بالینی و هیئت تصمیم گیری پشتیبانی کنند.
  • پزشکی دقیق: استفاده از تحقیقات و داده های متمرکز برای ارتقاء تشخیص بیشتر و مراقبت شخصی از بیمار.
  • شیوه های ایمنی: استفاده از تجزیه و تحلیل های پیش بینی کننده برای ارتقاء کیفیت مراقبت و ایمنی بیمار ، به عنوان مثال ، هشدار اولیه در مورد عفونت سپسیس.
  • مدیریت سلامت جمعیت: استفاده از تجزیه و تحلیل برای استفاده در اپیدمیولوژی ، به عنوان مثال ، پیوند EMR ها با سیستم های اطلاعات جغرافیایی برای شناسایی روندهای مراقبت های بهداشتی در مناطق خاص.
  • تعادل بین مدت اقامت و پذیرش مجدد: تجزیه و تحلیل داده های EMR روندهایی را نشان می دهد که نشان می دهد بیماران برای جلوگیری از بستری مجدد نیاز به درمان اضافی دارند و همچنین بیمارانی که زودتر مرخص می شوند ، بنابراین مدت زمان اقامت می تواند بهبود یابد.
  • امنیت داده ها: ایمن سازی پرونده های پزشکی با شناسایی تغییرات در ترافیک یا رفتار شبکه که می تواند نشان دهنده یک حمله سایبری باشد.
  • مطالبات بیمه ای: بهبود کارآیی مطالبات بیمه درمانی با آشکارسازی روند مطالبات و ساده سازی روند رسیدگی به خسارت ها.
  • داروهای شخصی: پیش بینی می شود که مدل سازی پیش بینی کننده با داده های EHR می تواند داروهای شخصی شده را ارتقا دهد و کیفیت مراقبت های بهداشتی را با توانایی استفاده از داده های نمونه عظیم جمعیت برای شناسایی الگوها و روندها و اعمال آنها در موارد خاص بیماران ، افزایش دهد.

سلامتی: مراقبت از خود از طریق تلفن های هوشمند ، رایانه های لوحی و سایر وسایل ارتباطی با افزایش نفوذ فناوری اطلاعات و ارتباطات و آگاهی عمومی پزشکی از بیماران ، رشد بی سابقه ای داشته است. Wellness از بیماران در مراقبت از خود از طریق برنامه های کاربردی دیجیتال کاربر پسند که از رژیم غذایی و کاهش وزن گرفته تا مدیریت مراقبت از آسم حمایت می کند. Lantern یک برنامه تلفن همراه است که از طریق تمرینات روزانه و مربیگری احساسی از سلامت احساسی پشتیبانی می کند. این نرم افزار از طریق درمان شناختی رفتاری (CBT) از سلامت عاطفی پشتیبانی می کند ، به کاربران کمک می کند تا مشکلات خود را با تغییر طرز فکر و رفتار خود مدیریت کنند و همچنین کاربران را از طریق پیام رسانی و قابلیت تماس با متخصصان مرتبط می کند. این برنامه های دیجیتالی را می توان در HISs ادغام کرد و با ارائه برنامه های درمانی تعاملی و نظارت بر پیشرفت ، از بهبود بیمار حمایت کرد.

سنجش زیستی پوشیدنی ها: سنجش زیستی پوشیدنی ها به کاربران این امکان را می دهد تا به طور مداوم طیف وسیعی از معیارها را اندازه گیری کنند و پیشرفت های تکنولوژیکی اخیر آنها را مقرون به صرفه و در دسترس عموم قرار داده است. این پوشیدنی ها در طیف وسیعی از طرح ها از ساعت مچی و لباس گرفته تا مواد خوراکی و ایمپلنت های هوشمند ارائه می شوند. این حسگرهای زیستی مجموعه ای از معیارهای مختلف را اندازه گیری و ردیابی می کنند: حرکت ، ضربان قلب ، خواب ، دما ، گلوکز و غیره و داده های ارزشمندی را در اختیار کاربران و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی قرار می دهند که قبلاً برای بدست آوردن آنها نیاز به روشهای مزاحم داشتند. با این حال ، حجم زیاد حسگرها و برنامه های کاربردی موجود ، ارائه دهندگان خدمات درمانی را با چالش یکپارچه سازی نرم افزار روبرو کرده است. بنابراین ، فروشندگان پیشرو HIS با مشارکت با پلتفرم های فناوری مانند Validic به این مشکل پرداخته اند. Validic یک بستر سلامت دیجیتالی مبتنی بر ابر است که ارائه دهندگان ، شرکت های دارویی ، پرداخت کنندگان ، شرکت های سلامتی و سیستم های بهداشتی را به بیش از 400 دستگاه خانگی ، پوشیدنی ها و برنامه های مراقبت های بهداشتی بیمار متصل می کند.

پزشکی از راه دور: بیمارستان ها به سمت استفاده از پزشکی از راه دور به عنوان بخشی از تحول در مدل بیمار محور حرکت می کنند. پیش از این ، بیمارستانها از رویکرد متمرکز پیروی می کردند ، که منجر به افزایش چشمگیر هزینه های عملیاتی و ناراحتی زیاد مسافران برای بیمارانی شد که دور از بیمارستانهای بزرگ زندگی می کردند. از طریق استفاده از پزشکی از راه دور ، بیماران و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می توانند از طریق کانال های ارتباطی مختلف ، انتقال و ذخیره داده های پزشکی و همچنین نظارت از راه دور ، در زمان واقعی در تعامل باشند. Epic ، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان HIS مستقر در ایالات متحده ، با Vidyo همکاری کرده است تا خدمات درمانی از راه دور را از طریق رایانه و دستگاه های هوشمند ارائه دهد. محصول آنها امکان برقراری ارتباط تصویری در زمان واقعی بین پزشکان و بیماران یا همسالان آنها را در چارچوب همان ابزارهای گردش کار که برای ترسیم نمودار ، دسترسی به سوابق بیمار و مدیریت مراقبت استفاده می کنند ، می دهد. پزشکی از راه دور به بیمارستانها این امکان را می دهد تا با کاهش پرسنل و فضاهای اضافی و افزایش توانایی آنها در ارائه خدمات به حجم بیشتری از مشتریان ، هزینه ها را کاهش دهند.

تبادل اطلاعات سلامت: تبادل اطلاعات مراقبت های بهداشتی (HIE) داده های مراقبت های بهداشتی را در سراسر سازمان ها در یک منطقه ، جامعه یا سیستم بیمارستانی بسیج می کند. سه نوع اصلی HIE وجود دارد:

  • مبادله مستقیم: ارسال و دریافت اطلاعات ایمن به صورت الکترونیکی بین ارائه دهندگان مراقبت برای حمایت از مراقبت هماهنگ.
  • مبادله مبتنی بر پرس و جو: ارائه دهندگان از سایر ارائه دهندگان اطلاعات مربوط به بیمار را دریافت و یا درخواست می کنند-این اغلب برای مراقبت های اضطراری برنامه ریزی نشده استفاده می شود.
  • مبادله با واسطه مصرف کننده: بیماران تجمیع و کنترل استفاده از اطلاعات بهداشتی خود را بین ارائه دهندگان.

InterSystems HealthShare را به عنوان پلت فرم اطلاعاتی استراتژیک خود برای HIE راه اندازی کرده است. این امکان به اشتراک گذاری اطلاعات موثر و معنادار سلامت را ، چه برای پرداخت کنندگان ، در بیمارستان یا شبکه بیمارستانی ، یا در کل منطقه ، فراهم می آورد. مزایای آن شامل دسترسی واضح و مطمئن به سوابق و بهبود وضعیت سلامت عمومی مردم و همچنین کاهش هزینه ها به دلیل پردازش خودکار مشاغل ، پشتیبانی از مدیریت هماهنگ مراقبت و در نهایت کاهش مجدد پذیرش می باشد.

با این حال ، نگرانی هایی در مورد چگونگی مبادله داده ها/ اطلاعات به طور مؤثر برای متخصصان بهداشت وجود دارد تا مشاغل خود را به نحو احسن و ایمن انجام دهند. این امر برای سایر ذینفعان مانند شرکت های دارویی و موسسات تحقیقاتی نیز صادق است. نگرانی های دیگری نیز در مورد ایمن نگه داشتن داده ها ، اطمینان از قابلیت همکاری سیستم های مختلف ، رقابت (به عنوان مثال ، به اشتراک گذاری داده ها بین ارائه دهندگان خدمات بهداشتی رقیب) و اجرای برنامه های تحول برای تغییر الگو به سمت عصر فعال دیجیتالی وجود دارد.

مراقبت از منزل: پیشرفت تکنولوژی به بیماران اجازه می دهد مراقبت های مورد نیاز خود را در خانه دریافت کنند و از مراجعه غیر ضروری به بیمارستان اجتناب کنند. بیماران در خانه های خود با حسگرهای زیستی و دستگاه های حفاظتی کنترل می شوند و 24 ساعته از طریق نرم افزار به خدمات اورژانس ، بیمارستان ها ، کلینیک ها و آژانس های میزبانی وصل می شوند. علاوه بر این ، مدیریت نسخه ، دسترسی کامل به پرونده پزشکی و پشتیبانی دیجیتالی برای کارکنان مراقبت های خانگی در طول دوره درمان بیماران استفاده می شود. راه حل های نرم افزاری Cerner’s HomeWorks® و RoadNotes® به آژانس های آسایشگاه و کارکنان بالینی کمک می کند تا مراقبت های شخصی شخصی را در خانه ارائه دهند. ویژگی های دیجیتال از مدیریت کامل چرخه زندگی مراقبت از بیمار ، سهولت انتقال بین سطوح مختلف مراقبت و رعایت الزامات قانونی پشتیبانی می کند.

رایانش ابری: رایانش ابری می تواند با کاهش هزینه راه اندازی سیستم اطلاعات بیمارستانی و هزینه های عملیاتی ، پذیرش مراقبت های بهداشتی دیجیتال را تشویق کند. با این حال ، این امر با کاهش انعطاف پذیری همراه است. سیستم اطلاعات بیمارستان Practo’s Insta یک نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) است که هدف آن ارائه دهندگان خدمات بازار متوسط است. ابزارهای مبتنی بر مرورگر از اجرای طولانی و پرهزینه اجتناب می کند و محدوده محصول مدولار آن به طیف گسترده ای از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی ارائه می دهد.

چالش ها و مزایای متعددی در رابطه با رایانش ابری وجود دارد. رایانش ابری لزوماً کاهش هزینه ها را نوید نمی دهد. بیشتر در مورد قابلیت دسترسی و عملکرد است. مزیت اصلی رایانش ابری ، دستیابی به قدرت محاسبات و زیرساخت هایی است که ایجاد آن با وسایل شخصی خود دشوار و پرهزینه است ، زیرا به آسانی در بازار موجود نیست. بزرگترین چالش مربوط به رایانش ابری ، اطمینان از امنیت اطلاعات است ، به ویژه در مورد قانون CLOUD. این امر به مجریان قانون فدرال اجازه می دهد تا شرکت های فناوری مستقر در ایالات متحده را از طریق حکم یا احضاریه مجبور به ارائه داده های درخواستی ذخیره شده در سرورها ، صرف نظر از اینکه داده ها در داخل یا خارج از ایالات متحده ذخیره می شوند ، کنند.

  1. دیدگاه ADL در مورد نوسازی HIS

بیمارستانهایی که قصد دارند دیجیتالی شوند و در راستای تغییر پارادایم HC توسعه یابند ، باید با حرکت به سمت افزودن ماژولهای تخصصی تر (لباسشویی ، آشپزخانه ، بیهوشی و غیره) و همچنین اتصال HIS های موجود خود به سیستمهای خارجی ، سیستمهای اطلاعات بیمارستانی را فراتر از واحدهای اصلی بسازند(HIE ، پزشکی از راه دور ، پوشیدنی های زیستی و غیره) بسته به نیاز آنها. این به روز رسانی ها در انتخاب محصولات و فروشندگان و اجرای تغییرات ، چالش هایی را برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ایجاد می کند.

اولین چالشی که یک بیمارستان باید به آن بپردازد ، شناسایی نیازهای فعلی و آینده آن است. فناوری در حال پیشرفت است و مطالعه مناسب الزامات برای اطمینان از انتخاب محصولات مناسب ضروری است.

سپس بیمارستان باید ارزیابی کند که کدام مدل خدمات و برون سپاری از نظر هزینه و انعطاف پذیری مناسب عملیات آن است (در محل ، IAAS ، PAAS ، SAAS  )ارائه دهندگان خدمات بهداشتی همچنین باید به انتخاب فروشنده بپردازند و به گزینه های فروشنده واحد برای همه سیستم های خود پایبند باشند ، در حالی که به دنبال بهترین روش هستند.

پلتفرم های پیشرفته HIS در جهت بازتر شدن معماری خود حرکت می کنند و امکان ادغام مستقیم با ابزارها و سیستم های شخص ثالث (به عنوان مثال ، راه حل های مراقبت از خانه) و ارائه آنها از طریق وب سایت ها ، برنامه های کاربردی و غیره به بیماران خود وجود دارد. این مفهوم همچنین با مدل ظهور سفر بیمار هماهنگ خواهد شد. بیمارستانها همچنین می توانند مشارکت با ارائه دهندگانی مانند داروخانه های آنلاین ، ابزارهای مشاوره آنلاین و بسترهای مدیریت سلامتی را ارزیابی کنند ، که تأثیر بسزایی در نحوه فعالسازی مدلهای ارائه خدمات خود به بیماران و بیمه گذاران خواهد داشت.

در مرحله بعد ، بیمارستان ها باید چالش هایی را که با پیاده سازی در سراسر سازمان فناوری همراه است ، برطرف کنند. این موارد عبارتند از: سازگاری سازمان سیستم و گردش کار با مدلهای عملیاتی موجود یا بالعکس ، کاهش زمان خرابی سیستم به حداقل ، آموزش کارکنان و کاهش مقاومت در برابر تغییر و همچنین اطمینان از امنیت داده ها. پرداختن به چالش ها مستلزم یک چارچوب برنامه ریزی و طراحی یکپارچه است که نه تنها شامل فناوری ، بلکه شامل استراتژی ، عملیات و برنامه ریزی زیرساخت نیز می شود.

در نهایت ، پیاده سازی HIS یک پروژه فناوری اطلاعات نیست. بلکه یک پروژه تحول سازمانی بزرگ است که نیاز به مشارکت ذینفعان مختلف دارد. علاوه بر این ، مشارکت ذینفعان مختلف (مانند ارائه دهندگان خدمات بهداشتی) در ابتدای اجرای HIS (به عنوان مثال ، در مرحله تدوین استراتژی یا انتخاب تامین کننده) بسیار مهم است تا از اجرای صاف ، م effectiveثر و موفق HIS اطمینان حاصل شود.

بر اساس تجربه ما در کار با سیستم های بیمارستانی ، ما معتقدیم عوامل کلیدی موفقیت مورد نیاز برای دستیابی به یک ارتقاء موثر عبارتند از:

  • پشتیبانی قوی از سوی مدیریت و انگیزه برای تغییر.
  • هماهنگی نزدیک استراتژی سیستم ICT با اهداف کلی و چشم انداز بیمارستان.
  • ادغام قوی در عملیات بالینی برای هدایت روشهای جدید کار.
  • کار در جهت طرح جامع با توسعه مرحله ای و نه رویکرد پراکنده و تکه تکه.
  • نظارت مداوم بر پیشرفت با قابلیت فناوری متناسب و ارزیابی خود در بین کارکنان بیمارستان بالینی و غیر بالینی.
  • تعهد قوی از کارکنان بیمارستان بالینی و غیر بالینی بر اساس اعتقاد به اهمیت فناوری در صنعت.
  • دیدگاه همسو بین مدیریت و کارکنان بیمارستان در مورد هدف پروژه.

نتیجه

بیمارستانها ، چه خصوصی و چه دولتی ، در آینده نزدیک تحت فشار بیشتری برای نوسازی سیستمهای اطلاعات سلامت خود قرار خواهند گرفت. برای اجرای موفقیت آمیز این ارتقاء ، یک چارچوب برنامه ریزی و طراحی یکپارچه مورد نیاز است. این چارچوب باید از شناسایی مناسب نیازهای آینده اطمینان حاصل کند و همچنین سازمان فناوری را قادر به اجرای تغییرات کند.

منبع: وب سایت adlittle.com

نظرات خود را اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *