سیستم مدیریت صف ، مزایای کارکنان را افزایش می دهد

سیستم مدیریت صف ، مزایای کارکنان را افزایش می دهد

این ضرب المثل قدیمی که “مشتری حرف اول را می زند” بدون شک تقریباً در همه فضاهای خرده فروشی صادق است ، اما نحوه برخورد شما با مشتریان شما نباید تنها چیزی باشد که شرکت شما هنگام ایجاد فرایندها به آن توجه می کند. کارکنان نقش بسزایی در عملکرد کلی مشاغل شما ایفا می کنند. بنابراین ، در نظر گرفتن راه حل مدیریت صف که مزایای کارکنان را حداکثر می کند ، روشی فعال برای اطمینان از موفقیت عملیاتی است.

اطمینان از شاد بودن کارکنان می تواند تقریباً بر همه جنبه های یک شرکت تأثیر بگذارد. در واقع ، یک مطالعه در سال 2017 از MIT نشان داد که وقتی کارکنان تجربیات خوبی از کسب و کار شما دارند ، از نظر نوآوری نیز دو برابر بیشتر پیشرفت می کنند و دو برابر رضایت مشتری را ایجاد می کنند که عموماً کارکنان ناراضی ایجاد می کنند. همچنین شرکت هایی که تجربه کارکنان خوبی دارند ، 25٪ افزایش سودآوری را نیز مشاهده می کنند. بنابراین ، سرمایه گذاری در زمینه رفاه و تجربیات کارکنان بسیار مفید است.

یک راه حل موثر برای مدیریت صف می تواند تجربه کارآمد ، کارآمد و دلپذیری را در محل کار به کارکنان ارائه دهد.

  • کاهش ناامیدی در خدمات رسانی به مشتریان

بهینه سازی زمان ضعیف نه تنها منجر به ناامیدی مشتریان می شود ، بلکه به معنای ناامیدی کارکنان نیز می باشد.

هنگامی که کارگران شما مطمئن نیستند که در آینده به چه کسی خدمت کنند یا مشتریان در ابتدای تعامل به چه چیزی نیاز دارند ، این امر باعث کند شدن خدمات می شود. کارکنان همچنین باید با مشتریان سرخورده برخورد کنند که ممکن است احساس نکنند زمان آنها مورد احترام قرار می گیرد اگر شما یک سیستم مدیریت صف موثر نداشته باشید.

سرخوردگی باعث ایجاد ناامیدی بیشتر می شود. با عدم برخورد با مشتریان عصبانی ، کاغذبازی های غیر ضروری یا ترافیک شلوغ ، کارکنان شما می توانند بر انجام وظیفه خود تمرکز کنند. وقتی تیم شما بتواند کاری را که برای انجام آن استخدام شده بود انجام دهد ، احساس بهره وری بیشتری می کند و مشارکت آنها ارزش دارد. کارکنان شاد در نهایت مشتریان شاد ایجاد می کنند.

  • بهبود کارایی کلی شرکت

مدیریت خطوط و حدس زدن اینکه چه مشتریانی باید بعداً سرویس شوند وقت و انرژی خود را هدر می دهد. منجر به ناکارآمدی و استفاده ناکارآمد از منابع می شود. وقتی یک سیستم مدیریت صف دارید که نیازهای شما را برآورده می کند ، زمان خرابی ناشی از این ناکارآمدی ها را ندارید.

علاوه بر این ، با ردیابی همه تعاملات خدمات مشتریان کارکنان خود ، می توانید دقیقاً ببینید که آنها چگونه خوب عمل می کنند و بازخورد را با آنها به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال ، نشان دادن تعداد مشتریانی که در یک روز یا یک ماه به آنها کمک کرده اند ، می تواند به آنها کمک کند تا از کار خود به طور کلی رضایت بیشتری داشته باشند. آنها همچنین اغلب در خدماتی که به آنها ادامه می دهند مشغول هستند و مشارکت بیشتر کارکنان به معنی غیبت کمتر ، تصادفات کمتر و اشتباهات کمتر است.

  • ارتباط بهتر و زمان پاسخگویی سریعتر

وقتی QMS شما خوب کار می کند ، به تیم شما اجازه می دهد تا با یکدیگر راحت تر ارتباط برقرار کنند و با مشتریان.

هنگامی که تیم شما مجبور نیست برای برقراری ارتباط سخت کار کند ، به احتمال زیاد درگیر می شود و با یکدیگر بهتر کار می کند. کار کردن با یکدیگر همچنین زمان پاسخگویی سریعتری را ایجاد می کند – هم در پاسخگویی به مشتریان و هم در هنگام پاسخگویی به سوالات همکاران یا مدیریت. در نهایت ، همه این جنبه ها به افزایش کارآیی و کنترل بیشتر گردش کار کمک می کند.

  • کاهش استرس کارکنان

وقتی تیم شما مجبور به مقابله با کاغذبازی ، خطوط و مشتریان عصبانی باشد ، سطح استرس آنها افزایش می یابد.

مدیریت نحوه خدمات دهی به مشتریان به جای ارائه خدمات واقعی به مشتریان ، شرایطی را ایجاد می کند که کارمند به جای اینکه پیشقدم باشد و به طور معنادار مولد باشد ، دائماً آتش را خاموش می کند.

ایجاد مکانیزم هایی برای به دست آوردن نیازهای مشتریان-خواه از طریق بررسی های مجازی ، خدمات محدودیت ، یا سایر گزینه های دارای دانش فنی-به کارکنان کمک می کند تا زمان خود را به طور موثر مدیریت کنند. وقتی کارگران مجبور نباشند از یک کار به وظیفه دیگر سریع بپردازند ، خدمات بهتری را به شیوه ایمن تری ارائه می دهند و استرس آنها نیز کمتر است.

  • غیبت های کمتر و کاهش گردش مالی

وقتی شرکت شما از هیچ سیستم صف یا روش صف غیر مؤثر استفاده نمی کند ، بیش از حد کار می کند و تیم شما را تحت فشار قرار می دهد.

با استفاده از سیستم مدیریت صف که کار آنها را آسان تر می کند و به آنها اجازه می دهد مرثرتر باشند ، محیط کار بهتری را ایجاد می کنید که به کارکنان اجازه می دهد آرامش ، تمرکز و دستیابی به اهداف را داشته باشند.

نیروی کار آرام و شاد در مقایسه با افرادی که استرس دارند و بیش از حد کار می کنند ، زمان زیادی را از دست نمی دهند. آنها روزهای کمتری مرخصی خواهند داشت و اغلب به عنوان عضوی از تیم شما بیشتر از هر زمانی که هر روز به محیط کار آشفته ای بیایند ، خواهند ماند.

  • کاهش زمان پایین

هنگامی که از راه حل مدیریت صف به درستی استفاده می شود ، قبل از اینکه تیم شما با آن شخص ارتباط برقرار کند ، اطلاعات مربوط به مشتری بعدی را ارائه می دهد.

با در اختیار داشتن این اطلاعات از قبل ، تیم شما می تواند برخی از اطلاعات اولیه را حذف کرده و دقیقاً به آنچه مشتری نیاز دارد برسد.

کارکنان همچنین می توانند به طور موثری آماده خدمات رسانی به مشتری بعدی شوند ، در صورتی که از نیازهای آن شخص مطلع شده اند. آنها در نهایت زمان کمتری را در انتظار انجام وظیفه بعدی خود می گذرانند و هنگامی که مشتری وارد می شود، آماده می شوند. این امر خدمات بهتری را نیز برای مشتری شما فراهم می کند.

  • ساده سازی فرایندهای پشت سازمان

در یک رستوران ، پشت خانه هر جایی است که عموماً مشتریان آن را نمی بینند.

اینجاست که جادو اتفاق می افتد – غذا درست می شود و رستوران های لازم انجام می شود. پشت خانه همچنین می تواند به طور کلی به هرگونه فرآیند “پشت صحنه” که مشتریان نمی بینند اشاره کند.

شاید تعجب کنید که بفهمید چقدر مدیریت مشتریان در “جلوی خانه” بر نحوه عملکرد فرایندها پشت درهای بسته تأثیر می گذارد. هنگامی که یک راه حل موثر برای مدیریت صف دارید ، می توانید فرآیندها را ساده کنید. در مثال یک رستوران ، QMS که شامل یک سیستم نمایش است به سرآشپزها اجازه می دهد تا بدون هماهنگی با سرورها سفارشات را پردازش کنند. شما حتی می توانید سفارشات خاصی را بر اساس مدت زمان ساخت و بازگشت آنها به مشتریان “ضربه گیر” کنید.

خدمات بهتر در خانه همچنین به معنای کارکنان سازنده و شادتر است-که برای همه بهتر است.

  • از پرسنل در جاهایی که بیشترین نیاز را دارند استفاده کنید

زمانی که تیم شما می داند شما به اعضای تیم بیشتری برای کمک به مشتریان در یک منطقه خاص نیاز دارید ، ناامید می شود.

سیستم مدیریت صف به شما این امکان را می دهد تا ردیابی کرده و بفهمید که تیم شما در ساعات خاصی از روز ، روزهای هفته یا حتی بلافاصله به کجا منتقل می شود تا تقاضا را در زمان واقعی برطرف کند.

ردیابی وضعیت های زنده به شما امکان می دهد تیم خود را به گونه ای حرکت دهید که هیچکس احساس نکند در پاسخگویی به نیازهای مشتریان در بخش یا بخش خاصی از فروشگاه یا تأسیسات شما تنهاست. با واکنش به نیازهای مشتریان ، زمان انتظار برای مشتریان را کاهش می دهید و در نتیجه مشتریان راضی تر می شوید.

همچنین می توانید از این اطلاعات برای تشخیص اعضای تیم که به سرعت دیگران عمل نمی کنند ، استفاده کنید. می توان آن شخص را در جای دیگری تعیین کرد یا در صورت لزوم آموزش های بیشتری دریافت کرد.

منبع: وب سایت ombori.com

نظرات خود را اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *