راهنمای کامل معرفی انواع نرم افزار پزشکی

راهنمای کامل معرفی انواع نرم افزار پزشکی

کاربرد انواع نرم افزار پزشکی در سال های اخیر به اصلی ترین بخش صنعت بهداشت و درمان تبدیل شده اند. از برنامه پرونده الکترونیک سلامت (EHR) گرفته تا برنامه های صورتحساب پزشکی، زمانبندی بیمار و … مزایای زیادی را برای کمک به ارائه دهندگان خدمات سلامت از کلینیک های تخصصی کوچک تا سیستم های بزرگتر مانند بیمارستان ها فراهم می کند.

ارائه دهندگان خدمات سلامت متوجه شده اند که افزایش استفاده از نرم افزارهای پزشکی تاثیر بسزایی در افزایش درآمد کلی و افزایش پذیرش بیماران خواهد داشت. همان طورکه می دانید سیستم ها و ابزارهای بسیار متنوعی برای انتخاب وجود دارد، ولی ما امیدواریم که این مقاله از سایت کوشان تک به شما در روند انتخاب نرم افزار مورد نیازتان کمک کند.

برای انتخاب یک نرم افزار پزشکی مناسب چه کار کنیم؟

فرآیند انتخاب نرم افزار، خواه برای نرم افزار پزشکی باشد یا نباشد، غالباً یک آزمایش زمان بر و به طور بالقوه گیج کننده است. هر سازمان ارائه دهنده خدمات درمانی تا حدودی منحصر به فرد است، به این معنی که ابزار و ویژگی های مورد نیاز بسته به اندازه، تخصص، نوع درمان و … متفاوت خواهد بود. مهم است که با پزشکان و سایر کارکنان خود در مورد مسائل روز و آنچه که با افزودن نرم افزار پزشکی بهبود می یابند، صحبت کنید.

دانستن ویژگی های اصلی نرم افزار پزشکی بسیار مهم است، بنابراین بهتر است لیست خاصی از نیازهای مراکز درمانی خود آماده کنید و سپس شروع به انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید، این مقاله در درجه اول برروی رایج ترین و ضروری ترین ویژگی های مختلف نرم افزارهای پزشکی متمرکز شده است، در حالی که ممکن است برخی از ویژگی های جزئی تر را شامل نشود.

معرفی برنامه های موردنیاز برای انجام کارهای روزانه

نرم افزارهای پزشکی به پزشکان این امکان را می دهند تا بیشتر تلاش خود را بر روی مراقبت از بیمار معطوف کنند و زمان کمتری را برای ثبت اطلاعات بیمار در نظر بگیرند. برنامه های عملیات روزانه معمولا شامل قرار ملاقات ها با بیمار و مدیریت تجهیزاتی است که مرکز شما از آن استفاده می کند و همچنین می تواند بسیاری از کارهای روزانه بیمارستان یا کلینیک شما را کنترل کند.

نرم افزارهای حوزه سلامت مانند نرم افزار EMR در ابتدا راهی برای ثبت اطلاعات بیمار به صورت الکترونیکی بود. این امر منجر به خطاهای بسیار کمتر ، افزایش کیفیت مراقبت های درمانی و همچنین افزایش خدمات به مشتریان می شود. در نتیجه نرم افزارهای پزشکی به سازمان های ارائه دهنده خدمات پزشکی در هر اندازه کمک می کنند تا درآمد خود را بدون به خطر انداختن کیفیت خدمات و مراقبت افزایش دهند.

نرم افزار های برنامه ریزی هوشمند

 

از نرم افزارهای برنامه ریزی هوشمند برای مدیریت ملاقات ها استفاده می شود.

از نرم افزارهای برنامه ریزی هوشمند برای مدیریت ملاقات ها استفاده می شود.

 

بسیاری از ارائه دهندگان نرم افزار پزشکی از برنامه ریزی پویا برخوردار هستند. این بدان معناست که علاوه بر رزرو قرار ملاقات ها، نرم افزار شما قادر خواهد بود، تجهیزات ویژه ای را به اتاق ویزیت و پزشک مربوطه اختصاص دهد. همچنین از نرم افزارهای برنامه ریزی هوشمند برای مدیریت ملاقات ها استفاده می شود.

تاثیر نرم افزار برنامه ریزی هوشمند در جست وجو سابقه بیمار

در کلینیک شما چه مدت زمان صرف جستجوی سابقه پزشکی بیمار می شود؟ با استفاده از این نرم افزار پزشکی، پزشکان می توانند به سرعت به پرونده بیمار دسترسی داشته و آن را به روز کنند در حالی که این داده ها را همزمان ذخیره می کنند و برای استفاده های بعدی حفظ می شود.

تاثیر نرم افزار برنامه ریزی هوشمند در افزایش کارایی و بهره وری

پزشکان شما چه مدت زمان را صرف ضبط و جستجوی اطلاعات بیمار می کنند؟ آیا می توانید تعداد بیمارانی را که در روز معالجه می شوند را افزایش دهید؟ نرم افزارهای پزشکی به پزشکان این امکان را می دهند تا زمان بیشتری را صرف بررسی وضعیت سلامتی بیماران کنند و زمان کمتری را به ورود یا جستجوی اطلاعات بیماران اختصاص دهند.

تاثیر نرم افزار برنامه ریزی هوشمند در از بین بردن خطاها

هر چند وقت یک بار با مشکل خوانایی یا نوشتاری روبه رو می شوید؟ ثبت اطلاعات به صورت الکترونیکی و نه دستی، در عین بهبود دقت اطلاعات، اکثر خطاهای انسانی را از بین می برد.

نرم افزارهای پزشکی برای کنترل همه ی جنبه های سازمان بهداشت و درمان شما ساخته شده است، از مدیریت برنامه کارمندان گرفته تا ارائه خدمات درمانی به بیمار و نرم افزارهای پزشکی کوشان تک می توانند تمام ویژگی های مورد نیاز در مراکز مختلف درمانی را پوشش دهند.

نرم افزار پورتال بیمار

یکی از بزرگترین دلایل استفاده از پورتال بیمار، افزایش آگاهی فرد بیمار درباره ی سلامت خود است. بیماران می توانند سابقه پزشکی خود را بررسی کنند، قبل از ثبت نام در قرار ملاقات، داروهای فعلی و گذشته خود را مشاهده کنند و پرداخت های آنلاین را انجام دهند.

بیماران و پزشکان آن ها همچنین می توانند برای ایجاد و نظارت بر برنامه های سلامتی بیمار و همچنین پیگیری روند درمان خود با هم همکاری کنند.

نرم افزار نسخه الکترونیکی

 

نسخه الکترونیکی در سال های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است

نسخه الکترونیکی در سال های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است

 

نسخه الکترونیکی در سال های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است، به خصوص که تجویز داروها به صورت الکترونیکی منجر به خطاهای بسیار کمتری می شود. همچنین می توان اطمینان حاصل کرد که داروسازان نسخه های مناسب را در اختیار شما قرار می دهند در حالی که پزشکان می توانند ردیابی کنند که آیا سفارشی انجام شده است یا خیر. قبل از توزیع دارو، داروسازان می توانند هرگونه تداخل دارویی یا آلرژی به دارو را بررسی کنند.

این نرم افزار ضمن ساده سازی کل مراحل تجویز، به نظارت کلی بر داروی بیمار کمک می کند. یک بیمار ممکن است درخواست استفاده مجدد از دارو را داشته باشد، بنابراین پزشک وی می تواند به صورت الکترونیکی این درخواست را به داروخانه ارسال کند تا آماده شود و در اختیار بیمار قرار بگیرد.

نرم افزار صورتحساب و پرداخت

وقتی نوبت به پرداخت پول می رسد، نرم افزار صورتحساب پزشکی برای هر سازمان ارائه دهنده خدمات درمانی عملاً یک ضرورت است. بیماران می توانند صورتحساب را دریافت کنند، سابقه پرداخت خود را بررسی کرده و از طریق تلفن همراه خود پرداخت را انجام دهند.

یکی از مهمترین ویژگی های مربوط به نرم افزارهای صورتحساب و پرداخت شامل مدیریت ادعاهای بیمه است. همراه با تأیید بیمه بیمار، نرم افزار پزشکی شما قادر است ادعاهای بیمه را برای هرگونه خطایی بررسی کند. در نتیجه، مرکز درمانی شما زمان کمتری را برای رسیدگی به ادعاها صرف می کند و می تواند خیلی سریعتر حقوق خود را از بیمه دریافت کند.

نرم افزار امنیت و پشتیبانی

یکی از بزرگترین مزایای ارائه نرم افزارهای پزشکی شامل امنیت اطلاعات است. قبل از وجود نرم افزار EHR ، بسیاری از سازمان های ارائه دهنده خدمات درمانی تعداد زیادی از اتاق ها خود را برای ذخیره اسناد پزشکی کاغذی اختصاص داده اند و در چنین شرایطی، پرونده ها بیشتر در معرض آسیب، سرقت، جابجایی و دستکاری قرار دارند. اما به جای این که این اسناد حساس را در قفسه ها ذخیره کنیم، می توان با استفاده از نرم افزار پرونده الکترونیک سلامت بسیاری از خطرات گفته شده را کاهش داد و امنیت اطلاعات را بالا برد.

کوشان تک یکی از بروزترین و کاربردی ترین نرم افزارهای پرونده الکترونیک سلامت (EHR) را به بیمارستان ها، کلینیک ها و … عرضه می کند.

سخن آخر

نرم افزارهای پزشکی، به طور کلی در طول سال ها کاملاً تغییر کرده است. هر روز، به تعداد سازمان های ارائه دهنده خدمات بهداشتی که از نرم افزارهای پزشکی استفاده می کنند، اضافه می شود و کسانی که این کار را انجام نداده اند، به سادگی عقب می مانند.

بسیاری از این نرم افزارهای پزشکی نه تنها برای مراکز درمانی و پزشکان، بلکه برای بیماران نیز مزایایی فراوانی دارند. تشویق برای ارتباط و مشارکت بیشتر با بیمار منجر به تجربه بهتر بیمار می شود. هنگامی که این مزیت را در کنار این حقیقت قرار می دهیم که نرم افزارهای پزشکی به تشخیص و درمان دقیق تری منجر می شوند، متوجه می شویم که داشتن نرم افزارهای پزشکی در واقع داشتن برگه برنده است.

به خاطر داشته باشید که هر سازمان درمانی نیازهای متفاوتی دارد و بنابراین به نرم افزارهایی با ویژگی های خاصی نیاز دارد. همچنین مهم است که از کارمندان فعلی خود در مورد آنچه که می خواهند از طریق پیاده سازی نرم افزار پزشکی به دست بیاورند، بینش کسب کنید. دانستن اهداف و نیازهای فردی سازمان شما در مراحل آغازین انتخاب و اجرای نرم افزار از اهمیت بالایی برخوردار است.

با وجود صدها فروشنده در بازار، روند انتخاب نرم افزار پزشکی نباید سریع انجام شود. مهم است که برای مقایسه انواع فروشندگان وقت بگذارید و سپس تعیین کنید که بهترین نرم افزار برای سازمان ارائه دهنده خدمات درمانی  شما کدام است. برای شناخت بیشتر نرم افزارهای پزشکی با کوشان تک تماس بگیرید و با تمام ویژگی های آن ها آشنا شوید.

هنوز در مورد ویژگی های نرم افزار پزشکی سوالی دارید؟ کدام یک از این نرم افزارها برای شما کاربرد دارد؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

نوشته شده توسط: نرگس گرامی

منبع: وب سایت SelectHub

نظرات خود را اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× پشتیبان فنی