استراتژی های لازم جهت بهینه سازی پرونده الکترونیک سلامت EHR

استراتژی های لازم جهت بهینه سازی پرونده الکترونیک سلامت EHR

راه اندازی و اجرای سیستم پرونده الکترونیک سلامت EHR در هر مرکز درمانی در ابتدا ممکن است با چالش های اجرایی همراه باشد. این چالش ها هم می تواند روال عملیات روزانه کارکنان و پزشکان را مختل کند و هم اگر این چالش ها را برطرف نکنید، ممکن است در درازمدت نگرش منفی نسبت به سیستم ایجاد شود.

تعیین استراتژی های لازم جهت بهینه سازی خدمات پرونده الکترونیک سلامت قبل از راه اندازی آن، می تواند به شما در تغییر نگرش تیم نسبت به سیستم جدید کمک کند. همچنین این به شما کمک می کند از مزایای کاملی که EHR می تواند برای شما به ارمغان بیاورد، لذت ببرید. در این مقاله از مجله کوشان تک استراتژی های لازم برای اجرای بهینه پرونده الکترونیک سلامت را بیان کردیم، پس با ما همراه شوید.

استراتژی های لازم برای بهینه سازی رابط کاربری پرونده الکترونیک سلامت EHR جهت افزایش قابلیت استفاده از آن

1. بار اضافی اطلاعات را کاهش دهید

باید بدانید کارکنان مجبور نیستند حجم عظیمی از داده ها را بررسی کنند تا بتوانند به آنچه در سیستم به دنبال آن هستند، دسترسی پیدا کنند. با این کار آنها زمان زیادی را صرف جستجوی اطلاعاتی می کنند که در یک زمان خاص برای آنها کاربرد دارد. اتلاف وقت منجر به ناکارآمدی عملیات آن ها می شود.

با بهینه سازی پرونده الکترونیک سلامت، سیستم خود را دوباره طراحی می کنید تا از اتلاف وقت و کاهش انرژی کارکنان جلوگیری شود. آنها باید بتوانند با کمترین کلیک ممکن به داده های مربوط به سیستم دسترسی پیدا کنند و میزان داده هایی را که سیستم به کارکنان نشان می دهد کاهش یابد. این کار آنها را قادر می سازد تا سریعتر و دقیقتر کار کنند، زیرا نیاز به تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده ها بر آنها غلبه نمی کند.

2. انجام آزمایش هایی برای بهبود بهینه سازی رابط کاربری پرونده الکترونیک سلامت EHR

هنگامی که سیستم خود را به طور مرتب و صحیح به روزرسانی می کنید، قابلیت استفاده از پرونده الکترونیک سلامت بهبود می یابد. برای دستیابی به این هدف، باید آزمایش های دوره ای متمرکز بر بهینه سازی EHR را انجام دهید. تست های عملکرد EHR و قابلیت استفاده از آن برخی از آزمون های رایج هستند که هنگام بهینه سازی سیستم هرگز نباید آنها را نادیده بگیرید.

می توانید با استفاده از مقیاس قابلیت استفاده سیستم (SUS) آزمایش قابلیت عملکرد را انجام دهید. این یک مقیاس 100 درجه ای است که دارای 10 سوال نظرسنجی در مورد قابلیت استفاده از سیستم است. پاسخ به این سوالات توسط اعضای تیم شما، میزان رضایت آنها را نشان می دهد. هرچه امتیاز بالاتر باشد، قابلیت استفاده از پرونده الکترونیک سلامت بیشتر می شود.

آزمون SUS فراتر از سنجش میزان رضایت کاربران است. همچنین مواردی را نشان می دهد که کاربران احساس می کنند می توانید برای بهبود عملکرد سیستم به آنها کمک کنید. برای بهینه سازی EHR جهت برآوردن نیازهای آنها، از بازخورد کاربران استفاده کنید. تست های عملکرد EHR همچنین عملکرد فنی سیستم را به شما نشان می دهد که می توانید برای عملکرد بهتر، آنها را بهینه کنید.

بهینه سازی پرونده الکترونیک سلامت EHR

بهینه سازی پرونده الکترونیک سلامت EHR

 

3. قابلیت استفاده از پرونده الکترونیک سلامت را با بهینه سازی تجربه کاربری افزایش دهید.

تجربه کاربر EHR برای قابلیت استفاده بسیار ضروری است. چرا که این اولین موردی است که کاربران هنگام تعامل با سیستم مشاهده می کنند. رابط کاربری به طور مستقیم بر نحوه استفاده کارکنان شما از سیستم تأثیر می گذارد. در رابط کاربری است که افراد سفر خود را در سیستم آغاز می کنند و بر تجربه کاربر نهایی تأثیر می گذارد.

رابط کاربری مملو از شلوغی یا بسیار پیچیده نشانه سیستمی است که به بهینه سازی پرونده الکترونیک سلامت نیاز دارد. حرکت در سیستمی با چنین رابط کاربری دشوار است. بنابراین کارکنان شما دچار فرسودگی مکرر می شوند. این سیستم ها همچنین ناکارآمدی های عملیاتی ایجاد می کنند، زیرا کارکنان به دلیل پیچیدگی طولانی مدت به طور غیر ضروری با آنها در تعامل هستند.

پرونده الکترونیک سلامت خود را با طراحی یک رابط کاربری ساده بهینه کنید. همچنین باید مطمئن شوید که رابط کاربری با مشکلات یکپارچگی داده رو به رو نیست. این بدان معناست که سیستم باید بسته به ورودی کارکنان از رابط کاربری، کارها را به درستی اجرا کند.

4. شامل قابلیت هایی باشد که استفاده از EHR را بهبود می بخشد.

ابزارهایی می توانند به شما در مدیریت فرسودگی شغلی مرتبط با استفاده از سیستم پرونده الکترونیک سلامت کمک کنند. برای پیش بینی این موضوع، پرونده بازدید های مستند را در نظر بگیرید. برای انجام کار با سیستم EHR ، باید دائماً کلیک کنید و الگوها را مرور کنید. این امر در نهایت منجر به اضافه بار شناختی می شود، به خصوص اگر بیماران زیادی را پذیرش می کنید.

برای کاهش بار اسناد، می توانید افزونه هایی با قابلیت صدا مانند Dragon را در خود جای دهید. این فناوری تیم شما را قادر می سازد تا کارهای مستندسازی را فقط با صحبت کردن انجام دهند. این کار بسیار ساده تر و سریعتر است و فرسودگی شغلی را در بین کارکنان کاهش می دهد.

قابلیت دیگر مانند NextGen Mobile برای تلفن همراه می باشد که این امکان را به شما می دهد تا داده های سیستم را با تلفن کارکنان خود به اشتراک بگذارید. این عمل بسیار راحت است و باعث می شود که کارکنان بتوانند تا زمانی که به تلفن همراه خود دسترسی داشته باشند، وظیفه خود را از هر مکانی که هستند انجام دهند

پرونده الکترونیک سلامت شرکت کوشان تک مطابق با استراتژی های شما طراحی می شود:

شرکت دانش بنیان کوشانتک با بررسی نیاز های مطرح شده از سوی مراکز درمانی و مطابق با استراتژی های تعیین شده از سوی مدیران آن مراکز، اقدام به طراحی یکی از جامع ترین پرونده های الکترونیک سلامت در کشور نموده است که با قابلیت ثبت تمامی اطلاعات مورد نیاز مدیران، کادر درمان و بیماران از جمله سیستم اطلاعات آزمایشگاه، پکس، اسکن پرونده های پزشکی، نوبت دهی و مدیریت صف، داشبورد هوش تجاری و نسخه الکترونیک بوده و امکان اتصال به تمامی سیستم های اطلاعات بیمارستان HIS کشور را دارا می باشد.

پس با تماس با ما، راهنمایی های لازم را جهت راه اندازی سیستم پرونده الکترونیک سلامت دریافت کنید.

منبع: وب سایت tempdev.com

نظرات خود را اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× پشتیبان فنی